Bayburt Portalı – HÜDA PAR Bayburt İl Başkanı [vurguluContent color=”Green” text=”Maşallah Oruçoğlu”], 3 Ocakta başlayan ve 21 Ocakta seçimi sona erecek seçmeli dersler için velilere çağrıda bulundu.
“Çocuklarımızın fenni ilimlerin yanı sıra dinlerini öğrenmeleri açısından bu tercihler önemlidir.”
Oruçoğlu çağrısında, “2022-2023 eğitim-öğretim yılında ortaokul ve lise öğrencilerine yönelik seçmeli ders tercih takvimi 3 Ocak’ta başladı. 21 Ocak’ta da sona erecektir. Çocuklarımızın fenni ilimlerin yanı sıra dinlerini öğrenmeleri açısından bu tercihler önemlidir. Geleceğimiz olan çocuklarımızın maddi ve manevi anlamda bütüncül bir eğitim sistemi içerisinde yetiştirilmesi gerekir. Akıl, ruh ve beden birlikte eğitilmelidir. Hükümet, bu konuda gerekli olan insan kaynakları, materyal ve rehberlik hizmetlerini temin etmeli, bu derslerle ilgili öğretmen atamalarında kontenjan artırımına gitmelidir. MEB, öğrencilerin bu dersleri tercih etmeleri için gerekli desteği vermeli, velilerin endişelerini giderecek şekilde rehberlik çalışmaları yapmalıdır. Okul yöneticileri de bahanelerin arkasına saklanarak tercihleri engellememeli ve tercih edilen dersleri hemen başlatmalıdır.” İfadelerini kullandı.
“Seçmeli derslerden Kur’an-ı Kerim, Peygamberimizin hayatı ve Temel Dini Bilgilerden herhangi ikisinin seçilmesini tavsiye ediyoruz.”
Velilere de çağrıda bulunan Oruçoğlu, “Veliler de gerekli hassasiyeti göstererek yeterli düzeyde bilgiye ulaşmalı ve derslerin seçiminde aktif rol almalıdır. Seçmeli derslerden [vurguluContent color=”Red” text=”Kur’an-ı Kerim”], Peygamberimizin hayatı ve Temel Dini Bilgilerden herhangi ikisinin seçilmesini tavsiye ediyoruz.
Öğrencilerin pozitif ilimler ile birlikte manevi değerler anlamında da yetişebilmeleri için konulan dersler çok önemli bir boşluğu kapatacaktır. Bunun öneminin veliler tarafından da bilinerek gereğinin yapılması ve çocukların tercihlerini bu yönde yapmalarının sağlanması gerekir. Bunun için öncelikle toplumsal bir duyarlılık lazımdır.
Bilinçlendirme çalışması yapılmazsa, velilere yeterli düzeyde bilgi verilmezse, okullarda alt yapı oluşturulmazsa, gerekli fiziksel ve ilmi alt yapı ile birlikte ihtiyaç duyulan branşlarda öğretmen kadrosu açılıp öğretmen ataması yapılmaz ise bu çalışmanın verimli olması mümkün değildir.” dedi.