Bayburt Portalı – Bayburt Tüketiciler Birliği, VII. Olağan Genel Kurul Toplantısının ardından ilk yönetim kurulu toplantısını gerçekleştirdi.
Yeniden başkan seçilen Hayrettin Dilek başkanlığında toplantıda 2022 yılında gerçekleştirilen tüm faaliyetler değerlendirilerek 2023 yılı içinde gerçekleştirilmesi planlanan hedefler üzerine görüşüldü.
Tüketiciler Birliği Bayburt Şube Başkanı Hayrettin Dilek’in Tüketiciyi Koruma Haftası nedeniyle yayınladığı mesajında 2022 yılında Bayburt’ta en fazla şikâyetin geldiği sektörleri açıkladı.
2022 Yılında Bayburt’ta en fazla şikâyetin geldiği sektörler
2022 yılında üst üste gelen fahiş fiyat artışları nedeniyle Bayburt Tüketiciler Birliği’ne gelen şikayetlerin başında; fırsatçılardan kaynaklı ev kiralarına yapılan fiyat artışları, telekomünikasyondan cayma bedeli, ayıplı ürünler ve hizmetler, dolandırıcılık ve sık sık değişen ürün fiyatları olduğu belirtildi.
Başkan Dilek, yine en çok şikâyetler arasında satılan ürünlerde etiket yokluğu, etiketli ürünlerde ise günde iki üç defa etiket değiştirilmesi ve mağazaların vitrinlerinde etiket olmamasının yanı sıra tüketicilerden kargo dolandırıcılığı konusunda da şikayetler aldıklarını belirtti.
Başkan Dilek şu ifadelere yer verdi:
Bayburt Tüketiciler Birliği olarak diyoruz ki; tüketicilerimizin elbette sorunları olacaktır. Bu sorunlar çoğu zaman da tüketicilerimizi üzecek ve yoracaktır. Eğer tüketici olarak haklarımızı bilirsek, bize zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir. Haklı olduğumuza inanıyorsak, hakkımızı aramak için bize gösterilen tüm yollara başvurabiliriz. Bilinçli tüketici, haksız fiyat uygulandığına inandığı marketten bir daha alışveriş yapmamalı ve çevredekileri bu konuda uyarmalıdır. Böyle durumlarda hakkımızı aramazsak sadece biz zarara uğramış olmayız aynı zamanda, tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmiş ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmuş oluruz.
2023 yılında değeri 66 bin TL’nin altında bulunan tüketici uyuşmazlıklarında, il veya ilçe tüketici hakem heyetlerinin görevli olduğunu belirten Başkan Dilek, “Tüketici hakem heyetleri kendilerine yapılan başvuruları gereğini yapmak üzere kabul etmek zorundadır. Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.”
Bayburt Tüketiciler Birliği Başkanı Dilek, tüketicilerin sorun ve şikayetlerle ilgili şu kurumlara başvurabileceğini söyledi.
2022 yılında Bayburt İl Tüketici Hakem Heyetine toplam 446 başvuru oldu. Bunların 324 tanesi (%73) tüketici lehine çözüme kavuşurken, aleyhe sonuçlanan 122 karar (%27) oldu. En çok şikayet edilen sektör ise, (294) karar ile bir önceki yıllarda da olduğu gibi “Perakende Ticaret” oldu. Diğer sektör verileri de sırasıyla Abonelik Hizmetleri (63), Finansal Hizmetler (49), Ulaşım, Sağlık ve Eğitim Hizmetleri (28), Turizm Hizmetleri (3) ve Diğer Hizmetler (9) oldu.
2022 YILINDA BAYBURT’TA EN FAZLA ŞİKAYET EDİLEN SEKTÖRLER |
|||
ŞİKAYET EDİLEN SEKTÖR | Alınan Karar Sayısı | Tüketici
Lehine |
Tüketici Aleyhine |
Perakende Ticaret Sektörü | 294 | 223 | 71 |
Abonelik Hizmetleri Sektörü | 63 | 49 | 14 |
Finansal Hizmetler Sektörü | 49 | 29 | 20 |
Ulaşım, Sağlık ve Eğitim Hizmetleri | 28 | 16 | 12 |
Turizm Hizmetleri Sektörü | 03 | 02 | 01 |
Diğer Hizmetler | 09 | 05 | 04 |
TOPLAM : | 446 | 324 | 122 |