Bayburt Üniversitesi Bayburt Eğitim Fakültesi ve Bayburt İl Milli Eğitim Müdürlüğü İşbirliği ile ‘Yapılandırmacı Eğitim’ seminerleri başladı.
Konu ile ilgili bir açıklama yapan Bayburt Eğitim Fakültesi Öğretim üyesi Yrd. Doç.Dr İlhan İLTER, yapılandırmacı yaklaşımın öğrencilerin fikirlerini daha özgür bir biçimde sunabilmesine yönelik ortamlarla ilgili olduğunu belirterek, ” Bu anlayış, sadece müfredata bağlı olmak değil öğrencilerin akademik ve duyuşsal gelişimine, sosyal etkileşimine yönelik ortamların sağlanmasıdır. Bu yaklaşımda bireysellikten ziyade grup dinamiği, akran etkileşimi ve koperasyon vardır. Üniversite olarak temel hedefimiz, yapısalcı unsurlara dayalı öğrencilerin öğrenme ortamı içerisinde kendilerini keşfetmelerine yönelik etkinlikleri planlamak ve öğretmenlere gerekli aktif öğrenme koşullarını düzenlemelerine yönelik bilgiler sunmaktır. Amacımız, öğretmenlerin mesleki deneyimlerine zenginlik katarak alternatif ölçme ve değerlendirme araçları ve öğrenci merkezli çağdaş yöntemlerle onların alan becerilerine, pedagojik bilgilerine zenginlik katmaktır. “dedi. Yapılandırmacı yaklaşımın özgür, yaratıcı, problem çözebilen, vizyonu geniş, sosyal sorunlarla başa çıkabilen yapıda öğrencileri, insanları topluma ve hayata kazandırdığına dikkat çeken İlter, ” Temel amaç öğrencinin öz farkındalığını ortaya çıkararak öğrenme ortamında akademik ve sosyal bir kişilik kazanmasına yardımcı olmaktır “diye konuştu.
Üniversitelerin gerçekleştirdiği yükseköğretimin bilim ve teknolojinin gelişmesinde, ülke sorunlarının çözümünde ve nitelikli öğretmen yetiştirilmesinde yardımcı olduğuna da değinen İlter, ” Nitekim öğretmen yetiştiren kurumlardan biri olan eğitim fakültelerinde daha iyi eğitilen öğretmenlerin mesleki ve akademik anlamda verimli çalışacakları ve gelecek kuşakları daha iyi yetiştirecekleri bilinen bir gerçektir. Bilgi çağında yaşanan gelişmeler eğitim öğretim programlarının sürekli güncellenmesini ve öğretmenin bilgiyi salt aktaran bir yapıda değil, öğrencilere bilginin ulaşmasını ve öğrenmeyi öğretmesini zorunlu kılmaktadır. Bu durumdan dolayı öğretmenin eğitim sürecindeki rolü her gecen gün artmakta ve öğretmen nitelikleri daha fazla önem kazanmaktadır, çünkü eğitim sisteminin en önemli ögelerinden biri de kuşkusuz öğretmendir. “dedi.
Öğretmenlerin eğitim süreci içerisinde etkin ve dengeli bir şekilde topluma uyum sağlamasının, eğitim-öğretim çalışmalarının doğru düzenlenmesiyle ilgili olduğunu kaydeden İlter, “Bu düzenlemelerin post-modern anlayışı içerisinde yapılması ve yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları ile akılcı çözümlerin ortaya konulması şüphesiz eğitim sürecini etkili ve verimli kılmaktadır. Öğrenci niteliklerinin yükseltilmesi isteniyorsa; bu anlamda onları yetiştiren öğretmenlerin de öncelikle olarak mesleki açıdan yetkin olması ve sistemde karşılaşılan sorunların dile getirilerek bunlara rasyonel çözümlerin ortaya konulması gerekmektedir. Öğretmen, eğitimin temel unsuru olan, toplumsal değerlerin temsilcisi ve çağdaş insan niteliklerinin mimarı olduğuna göre hiçbir teknoloji ürününün öğretmenin yerini doldurması beklenemez. Dolayısıyla öğretmenlik mesleğinin profesyonel statüde bir meslek olması nedeniyle öğretmen yetiştirmenin her şeyden önce sağlıklı bir sisteme dayandırılması, karşılaşılan sorunların akılcı çözümlere kavuşturulması ve bu mesleğin uzman öğretmenlik anlayışına daha fazla dönüştürülmesi gerekmektedir. “ifadelerini kullandı.
İlter, üniversite tarafından yapılandırmacı eğitimin önemine, bu yaklaşım doğrultusunda çağdaş yöntem ve tekniklere ayrıca alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına dönük Bayburt İlinde görev yapan öğretmenlere (ilkokul ve ortaokul öğretmenleri) “Yapılandırmacı Eğitim” adlı seminer çalışmasında rol alan gerek üniversite yönetimine gerek Bayburt İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne ayrıca gönüllü öğretmen adaylarına da sonsuz teşekkürlerini iletti.
Bayburt Eğitim Fakültesi Öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr İlhan İlter tarafından verilen eğitimler haftada iki gün süre ile yapılıyor.
Öğretmenlerin katıldığı ve Bayburt Eğitim Fakültesi Öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr İlhan İlter ve öğrencileri tarafından sunumu yapılan seminerde çeşitli tekniklerle yapılandırmacı eğitim uygulamaları yapılıyor.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Necmettin TOZLU ise zaman zaman derslere iştirak ederek öğretmenlere ideal bir eğitim felsefesi ile ilgili deneyimlerini ve bilgilerini aktarıyor.