Bayburt Portalı – Tüketiciler Birliği Bayburt Şube Başkanı Hayrettin Dilek’in Tüketiciyi Koruma Haftası nedeniyle yayınladığı mesajında, Bayburt’ta en fazla şikâyetin geldiği sektörleri açıkladı.
Her yıl 15-21 Mart tarihleri arasında kutlanan Tüketiciyi Koruma Haftası nedeniyle yaptığı basın açıklamasında önemli konulara değinen Tüketiciler Birliği Bayburt Şube Başkanı [vurguluContent color=”Red” text=”Hayrettin Dilek”], Bayburt’ta en fazla şikâyetin geldiği sektörleri de açıkladı.
Türkiye’de her yıl kutlanan Tüketiciyi Koruma Haftasında öğrenciler başta olmak üzere tüketicileri bilinçlendirmek adına pek çok çalışma yaptıklarını belirten Başkan Dilek; “Tüketiciler olarak neler yapılması gerektiği, tüketicinin haksızlığa uğramaması için bilmesi gereken hakların neler olduğuna yönelik faaliyetler gerçekleştirdik ”dedi.
Bayburt’ta 17 yıldan beri faaliyet gösteren Bayburt Tüketiciler Birliği’nin faaliyetlerini sıralayan Başkan Dilek şunları kaydetti:
Tüketicilerin bilinçlendirilmesi ve danışma hizmetleriyle birlikte sadece Tüketiciyi Koruma Haftası’na bağlı kalmadan tüketicilerin haklarını aramaları için, Bayburt Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Tüketici Hakem Heyeti’nde ve Bayburt Sağlık İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Hasta Hakları Kurulu’ndaki görev ve çalışmalarımızın yanında, yıl boyunca çeşitli faaliyetlerimizi devam ettirdik.
Tüketicilerimiz hak ve sorumluluklarını iyi bilmelidir. Bilinçli bir tüketici, mal ve hizmet alırken kalitesine, uygun fiyata, ihtiyaç durumuna bakarak satın alan kişidir. Tüm dikkat ve özenimize rağmen hatalı bir ürünle karşılaşınca da hakkımızı sonuna kadar aramalıyız. Bunun için Tüketici Sorunları Hakem Heyetlerine, Gümrük ve Ticaret Bakanlığına, Ticaret İI Müdürlüklerine, Tüketici Sorunlarına bakan mahkemelere başvuru yapılmalıdır. Bulunduğunuz yerdeki tüketicinin korunmasına yönelik faaliyet gösteren dernek veya vakıflara, etiket mecburiyetini uygulama konusundaki şikâyetler için ise, belediyelere müracaat edilmelidir. Unutmayalım ki Anayasamız, tüketicinin korunması kanunu ile haklarımızı güvence altına almıştır.
Bayburt’ta en fazla şikâyetin geldiği sektörler
Bayburt İl Hakem Heyetine 2021 yılında 390 başvuru yapılmış ve bunların 288’si tüketici lehine sonuçlanmıştır. Aleyhe sonuçlanan ise 102 karar olmuştur. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu şikâyetlerin ilk sırasını 253 kararla Perakende Ticaret almıştır. Abonelik Hizmetleri 67, Finansal Hizmetler 25, Ulaşım, Sağlık ve Eğitim Hizmetleri 32, Turizm Hizmetleri 3, diğer hizmetler ise 10 olarak sıralanmaktadır. Temennimiz bu açıklamalarla tüketicilerimize gerekli bilgileri vermiş ve yararlı olmuşuzdur. Bu duygu ve düşüncelerle, Tüketiciyi Koruma Haftası’nı kutluyor, 2022 yılının tüm tüketicilerimize sağlıklı ve huzurlu bir yıl olmasını diliyorum.”
2021 YILINDA BAYBURT’TA EN FAZLA ŞİKAYET EDİLEN SEKTÖRLER |
|||
ŞİKAYET EDİLEN SEKTÖR |
Alınan Karar Sayısı | Tüketici
Lehine |
Tüketici Aleyhine |
Perakende Ticaret Sektörü |
253 |
187 |
66 |
Abonelik Hizmetleri Sektörü |
67 |
50 |
17 |
Finansal Hizmetler Sektörü |
25 |
11 |
14 |
Ulaşım, Sağlık ve Eğitim Hizmetleri |
32 |
29 |
03 |
Turizm Hizmetleri Sektörü |
03 | 02 |
01 |
Diğer Hizmetler |
10 |
09 |
01 |
TOPLAM : |
390 |
288 |
102 |